ДЕЦА УЧЕ ИСТРАЖУЈУЋИ

    Дана 1.12.2014. године у холу ОШ „Нада Матић“ постављена је изложба пројектног истраживања на тему „КАМЕН“ кроз које су прошли предшколци са васпитачем Снежаном Шаровић. Повод за ово истраживање је дечије интересовање и жеља да направе нешто од камена. У оквиру пројекта „Вртићи без граница 2“ васпитач је обучен за примену Основа посебних и специјализованих програма Калеидоскоп.

 

predskolci 1predskolci 2

Основу Калеидоскопа чине различита схватања, а једно од њих је да деца уче истражујући и да у том процесу дете:

- испитује сопствене претпоставке и „радне теорије“; predskolci 3

- истражује свој лични и социјални идентитет;

- идентификује проблем, предлаже решења, предвиђа, испробава, мења, додаје нове елементе, поставља необичне ситуације, конструише, поставља питања, замишља, доноси одлуке, уочава обрасце и практикује решења у различитим ситуацијама;

- испробава, промишља и преиспитује начине решавања проблема;

- развија метаконгнитивне способности и самодирекцију у учењу.

predskolci 4У току истраживања помогли су нам родитељи, старији другари, кустос музеја, библиотекари, директор галерије, интернет, енциклопедије, бајке, песме и приче.

Сазнали смо да камен може бити: обичан, магичан, са енергијом, вредан а мали, безвредан авелики, стакласти, шаренки и белки, љубавни, кинески, запаљење ватре, заграђење, загађање, пукнути, вулкански, пећински, коцкасти, обли, ваљкасти, музикални, мудри, црвени...

Од камена се може правити: кућа, улица, тунел, фонтана, чесма, скулптура, украс, накит, мозаик, песма, порука, мудраизрека, оружје, оруђе, мост...

predskolci 5

Студијска посета ОШ „Алекса Дејовић“ у Севојну, модел-школи инклузивног образовања

DSC 0062os aleksa dejovic

  Учитељице Милина Ћитић, Сања Чутовић и Гордана Јовановић и професор српског језика Биљана Радељић, 13. новембра ове године присуствовали су часовима колега у Основној школи „Алекса Дејовић“.

    Циљ посете био је стручно усавршавање у области реализације наставе по индивидуалном образовном плану – стицање нових сазнања за решавање конкретних ситуација и могућност примене у сопственој пракси. Наставници су били у прилици да добију одговоре везане за уочавање и превазилажење тешкоћа у раду, организовање рада са ученицима који имају когнитивна, моторичка и говорна ограничења, на сва питања у вези са радом тима за инклузију, вођење педагошке документације и сл.

 

Радионица са родитељима

P191114 18.32

 Учитељица Снежана Ђурић са својим одељењем I2 укључила се у акцију Књига-мој друг и организовала радионицу са родитељима и ученицима, после чега су се сви прикључили продајној изложби у холу школе.

 

IMG 7067

IMG 7071

IMG 7072

 

 

 

 

 

 

IMG 7074

IMG 7069

P191114 17.57 01

 

 

 

 

 

 

Пројекат „Пронађи и користи информацију“

   Током месеца новембра, Народна библиотека Ужице реализовала је и у нашој школи пројекат под називом „Пронађи и користи информацију“, намењен запосленима у образовању и култури и ученицима завршних разреда основних и средњих школа.

      Ученици VIII разреда наше школе били су у прилици да се упознају са расположивим изворима научних информација у Србији и начином њиховог вредновања, у циљу повећања нивоа њихове медијске и информационе писмености.

      Пројекат је настао као потреба друштва у коме живимо, а главни проблем са којим се сусрећемо је тај што генерације младих не знају како да пронађу и процене информације, већ користе само најелемантарније могућности претраживања.

  Презентације којима су ученици осмог разреда присуствовали састојале су се из два дела.У првом делу ученици су се упознали са начином коришћења и претраживања електронског каталога (cobiss/opac), док је садржина другог дела била усмерена на медијску и информациону писменост.

PB140239PB140240