Обележен 5. јун, Светски дан заштите животне средине

20150610 114636-1

 

 Светски дан заштите животне средине, дан који се обележава у целом свету, са циљем да се скрене пажња јавности на еколошке проблеме и потребу очувања животне средине, обележен је и у нашој школи, манифестацијом одржаном у школском холу, кроз тематско повезивање садржаја различитих наставних предмета:

  

Чувари природе – након информисања о значају обележавања овог датума, ученици су читали занимљивости о значају рециклаже, приказали предмете направљене од рециклираних материјала и извели су представу по мотивима из књиге „Добро дрво“ Шела Силверстејна;

Еколошка секција – надовезујући се на претходна излагања о појму и значају рециклаже, као и о томе шта се све може рециклирати, чланови ове секције су поступно приказали процес рециклаже папира (прикупљен и уситњен папир измиксали су у блендеру, добијену житку масу ставили су у пресу за рециклажу која је стањила масу и истиснула сувишну воду, након чега се добијени папир осушио) и истакли за шта се он може користити (бојити, цртати, обликовати, користити за слагалице, исписивати поруке...);

Српски језик– ученици петог разреда су у енциклопедијама и часописима за децу (Политикин Забавник, Мали Забавник, Национална географија) проналазили чланке и текстове који се односе на мора и океане, загађеност река и атмосфере, климатске промене, необичне животињске врсте; заједнички израђену пано-презентацију представили су другим ученицима;

Практичан рад одељења ученика са сметњама у развоју – током школске године ученици су од отпадног материјала правили предмете различите употребне вредности, које су презентовали на одржаној манифестацији – како искористити пластичне флаше, стаклене флаше и тегле, дискове; рецитовали су песму „Ала је леп овај свет“ Јована Јовановића Змаја, користећи своје ликовне радове као подсетник;

Енглески језик – у оквиру радионице, колажног типа, ученици су изнели резултате истраживања о штетности киселих киша, читали су своје песме и саставе о важности природе и здраве животне средине; уприличена је и мала изложба ликовних и техничких радова са порукама исписаним на енглеском језику; такође, ученици су израдили и recycling sign (знак за рециклажу) и говорили су на српском и енглеском језику о настанку овог симбола; четвртаци су извели приказ песме „Green boy” и припремили пригодне маске;

Ликовна култура – након анализе радовакоји су изложени на паноима, ученици су радили плакателиковном техником по сопственом избору, у групи или у пару, на тему заштите животне средине, пошто поруке на плакатима позитивно утичу на подизање еколошке свести;

Техничко и информатичко образовање –на паноима су представљена органска ђубрива, као основни услов за производњу органске хране; ученици су изнели своја сазнања о органској и интегралној производњи хране и одрживом развоју у пољопривреди;

Грађанско васпитање – у оквиру радионице „Добро дрво“, ученици трећег разреда правили су захвалнице биљкама; украшене и исписане порукама захвалности природи, изложене су у холу школе;

Математика – ученици петог разреда осмислили су и саставили математичке задатке у вези са заштитом животне средине, које су презентовали другим ученицима;

Хемија –презентацијао загађивању животне средине (ваздуха, воде, земљишта; загађивање нуклеарним отпадом и радиоактивним супстанцама) и значају њеног очувања;

Литерарна секција – анализирана је песма Десанке Максимовић „Не убијајте реке“, која је казивана на заједничкој радионици;

Италијански језик – члан секције италијанског језика израдио је видео-презентацију на тему Еколошки покрет Фиренце и прочитао писмо чланова ове оганизације, у коме су описане њихове активности на заштити животне средине; прочитане су еколошке занимљивости на италијанском језику;

Музичка култура – извођењем песама „Еј, драги, драги“, „Где је онај цветак жути“ и „Љубав је наша планета“, ученици су послали поруку да једну планету имамо и да је морамо чувати за будуће генерације;

Енглески језик – под паролом „Begreen, helpyourplanet”, одевени у зелене мајице, ученици су читали и говорили о томе како заштитити и сачувати планету; рецитованa је песма „Let's recycle“ и изложени су панои са порукама на енглеском језику о потреби очувања животне средине; након текста о угроженим животињским врстама „Save the world's tiger“, ученици су, уз музичку пратњу својих другара, отпевали песму „Songofthetigres”, након чега је приказан спот и песма Мајкла Џексона “Earthsong”, у којој се описује страдање људи и уништавање природе. Потресне слике угрожене природе вратиле су нас у реалност и јасно показале пут којим морамо ићи – чувати природу јер ћемо само на тај начин сачувати и нас саме.      

20150605 184551

20150605 185127

20150605 193522

20150605 19485520150605 195646

20150605 195814

 

 

 

20150605 18482620150605 20135820150605 200405

20150605 193754 20150605 19412020150605 193951

 

 

 

20150605 193126

20150605 19222920150605 192718

20150605 194250

 

20150605 19031120150605 190324

20150605 19051020150605 190641

20150605 19104920150605 191912

 

20150605 190233

20150605 185144

20150605 18523220150605 185433

20150605 185939

 

 

 20150605 20141420150605 195845