ОБУКА РОДИТЕЉА

У суботу, 26.9.2015. године, у оквиру пројекта „Образовање за права детета“, одржана је обука за представнике родитеља ОШ „Нада Матић“ и Прве основне школе краља Петра II.  

Obuka1

Obuka2

Обука о правима детета започела је уводном радионицом „Упознавање“, након чега су родитељи упознати са Конвенцијом о правима детета. Родитељи су добили и основне информације о правима, потребама и обавезама/ одговорностима детета, насиљу, дискриминацији и партиципацији. Поред актуелности наведених тема, интересовању и активном учешћу родитеља допринео је и радионичарски начин рада, праћен излагањем и презентацијом.

 Obuka4 Obuka5Obuka3 

Обуку су реализовале Весна Ешпек Дебељевић, педагог из Прве основне школе краља Петра II, и Марина Лазић, професор разредне наставе из ОШ „Нада Матић“.

 

Марина Лазић

Ужички основци у Швајцарској

У оквиру Програма размене који су реализовали Ужички центар за права детета и њихови локални партнери из Србије и Pestalozzi Children Foundation из Швајцарске, која је и домаћин у Трогену, ужички основци су боравили у Швајцарској од 8. до 22. јула 2015. године. Поред ученика из ОШ „Нада Матић“ и Прве основне школе краља Петра II из Ужица, у овом термину Швајцарску су посетили и ученици из Краљева, Врања и Струмице.

Trogen Троген

Бројне су и разноврсне активности намењене ученицима за време њиховог боравка у Трогену. Након представљања и обиласка села, деца су била у прилици да учествују у едукативним радионицама: индивидуални циљеви и очекивања, сакупљање трофеја у Трогену, идентитет, антидискриминација са фокусом на актуелне проблеме у вези са дискриминацијом у Србији, изазов у Сент Галену, тимском грађењу у шуми, изради акционих планова за акције које ће реализовати у септембру ове године, снимању радио-емисије, као и у размени са вршњацима из Краљева, Врања и Струмице и презентацији држава (Србије и Македоније). У вечерњим сатима, поред отворених терена за спортске игре, деци су на располагању биле фискултурна сала и омладински клуб.

Prezentacija drzava Презентација држава

 

timski rad 1timski rad 2     Тимски рад у шуми („рецепт за интеркултуралност“)

Велико интересовање ужичких основаца привукле су екскурзије које су биле планиране у дане викенда:

– 11.7.2015 – обилазак Цириха и посета Националном музеју;

 Cirih 1 Cirih 2

Цирих

Spomenik u Pestalociju Nacionalni muzej

Споменик Песталоцију                       Национални музеј    

–12.7.2015 – након шетње Апенцелом, који је познат као град сувенира, уживали су у погледу са Сантоса, највишег врха у Швајцарској;

Apencel Uzicani na 2502 m

                       Апенцел                    На 2502 m (Сантос)

– 18.7.2015 – посета Музеју глечера и Лавиринту огледала у Луцерну;

Muzej glecera Lavirint ogledala

                    Музеј глечера              Лавиринт огледала

– 19.7.2015 – обилазак Центра науке „Технорама“ у Винтертуру и вожња бродићем реком Рајном са несвакидашњим погледом на њене водопаде.

Tehnorama Rajnini vodopadi

       Технорама                   Рајнини водопади        

Финално вече је започело композицијом коју су деца извела уз пратњу клавира, а наставило се презентацијом фотографија са радионица, поделом сертификата и мајица, које су потом сви учесници потписивали и осликавали. Ово предивно вече завршено је заједничким дружењем младих из Србије и Македоније уз песму и игру, које је недвосмислено показало да међу њима већ влада другарство.

II deo 1 II deo 2

Марина Лазић

Угледни час из српског језика

Наставница српског језика и књижевности Снежана Цветковић одржала је 24. и 25. марта 2015. године угледне часове у одељењу VI1.

Наставна јединица:  „Дечаци Павлове улице“ – Ференц Молнар

Тип часа: обрада

Часовима су присуствовали: Марина Лазић, помоћница директора, Севда Рамовић, школски педагог, Мирјана Савић, професор музичке културе и Биљана Радељић, професор српског језика и књижевности.

Ученици су имали индивидуалне задатке, које су потом кроз рад у групи уобличили у заједнички став о одређеном делу романа или ликовима. Развијајући сарадњу, слушање и уважавање туђег и изношење сопственог мишљења, селектујући информације и правећи резиме, ученици су у оквиру групе откривали карактеристике и мотивацију ликова у роману и  доносили закључке о поступцима и понашању. У презентацији рада група, развила се дискусија која је повезала радњу романа са свакодневним искуством, дискриминацијом и угрожавањем дечјих права и освестила саосећање и солидарност са жртвама вршњачког насиља, као и одговорност за сопствено поступање и однос према другоме и правима других. У завршном делу часа њихова размишљања и ставови повезани су са Конвенцијом о правима детета чији су чланови који се односе на дискриминацију, право на игру и изражавање истакнути у видео-презентацији. 

20150325 161517

20150325 162748

20150325 164517

Кутак дечијих права у читаоници

5922195 orig   У оквиру пројекта Образовање за права детета, ученици VII и VIII разреда, који су завршили обуку о дечијим правима, планирали су своју акцију - формирање Кутка дечијих права у школској читаоници. То је место где чланови Ученичког парламента, али и сви други ученици,  могу да се окупљају, договарају, планирају даље акције и разматрају нека битна питања везана за дечија права, као и за све друге аспекте школског живота.               На полицама Кутка налазе се књиге о дечијим правима, као и о другим темама и питањима које су важне за њихово одрастање.                                                              У оквиру своје акције, ученици VII и VIII разреда израђивали су на часовима ликовне културе паное на тему дечијих права. Неки од најлепших паноа красе зидове Кутка и школске читаонице. 

775232 orig

2794043 orig

 PC2503128445374 orig5074217 orig3667695 orig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Образовање за права детета – обука ученика VI и VII разреда

P3280496Појам људских права и права детета и упознавање са Конвенцијом о правима детета; шта су стереотипи, предрасуде, дискриминација; врсте насиља, злостављање и занемаривање детета, како их препознати и спречити;  која су права, одговорности и обавезе ученика у образованом систему; на који начин ученици могу партиципирати у школском животу и учествовати у доношењу одлука које их се тичу – то су биле неке од тема дводневне обуке за ученике VI и VII разреда, која је у нашој школи одржана у оквиру пројекта „Образовање за права детета“, 28. и 29. марта ове године.

    Обуку су реализовале Марина Лазић и Данијела Илић Мићовић.

P3290504

P3290506

P3280495

 P3290515P3290513