Пројекат „Нaјбољи најбољима“ – II фаза

 

Основна школа „Нада Матић“ реализовала је другу фазу пројекта „Најбољи најбољима“. Наставници и талентовани ученици старијих разреда осмислили су низ креативних радионица које су представили вршњацима.

Смотра стваралаштва почела је ликовном радионицом „Моје чудесно дрво“, коју је припремила наставница ликовног васпитања Оливера Шуљагић са својим ученицима. У паровима и малим групама ученици су цртали своју визију дрвета и шта би волели да расте на њему. На крају су исписивали жеље и поруке свету.

Пажњу су привукли огледи које су извели ученици VII разреда издвојеног одељења у Гостиници, уз помоћ наставнице физике Јелене Радовановић. Ови огледи су демонстрирали кретање, пре свега на основу III Њутновог закона: „самоходна“ кутија, ракета, чамац на алкохол и хелихоптер.

Да математика може бити занимљива и лака, показала нам је наставница математике Данијела Дуковић. Ученици су, уз њену помоћ, направили презентацију о Талесовој теореми. Показали су како је Талес „победио“ пирамиду.

Вредни пажње су и огледи из хемије које су извели ученици VIII разреда уз помоћ наставнице Данке Милићевић Тасић: вулкан (ватра без шибица), невидљиво писмо, алуминијум, магично млеко, плутајући пасуљ и хемијски вулкан.

У оквиру пројекта ученици VIII разреда, уз сарадњу са наставницом српског језика Снежаном Цветковић, презентовали су основне принципе дебате и структуру Карл-Поперове дебате. У другом делу свог јавног наступа ученици су извели дебату на тему „Видео-игре подстичу насиље“. Афирмативни и негацијски тим показали су умеће говорења и логичке организације аргументацијских линија и на тренутак оживели ову племениту и запостављену вештину аргументованог разговора.

Ученици VIII разреда, заједно са својом наставницом енглеског језика Драганом Алексић, спровели су истраживање о неконтролисаној и све чешћој употреби речи енглицизама у српском језику. Уз прегршт духовитих примера, цитата и коментара, ученици су у свој рад укључили и примере из нашег града. Ово истраживање, иза којег стоји веома озбиљан рад и приступ теми, носи поруку ових младих људи о потреби за очувањем српског језика.

Кроз уводно излагање о значају биљака (процесу фотосинтезе) и последицама уништавања биљака (глобално загревање) ученици VI и VIII разреда су нам, заједно са наставницом биологије Биљаном Јововић, приближили овај веома значајан и актуелан проблем. Објаснили су и значај рециклаже ради очувања природе. Демонстрирали су издвајање пигмената из листа (хлорофила и каротеноида) и приказали поступак рециклаже папира.

Група ученика VII и VIII разреда, заједно са наставницом енглеског језика Савом Пановић, приказала је неколико ситуација из свакодневног живота. Ученици су рецитовали на енглеском језику: W. BlakeGardenoflove” и ShakespeareAsyoulike it“. Такође, уз пратњу на гитари извели су и композиције Cascada „Every time we tonoh, Bon Jovi „Always“ и Beatles „Yesterday“.

Право освежење биле су музичке тачке у извођењу ученика VII и VIIIразреда под диригентском палицом наставнице музичког васпитања Мирјане Савић: Бетовен „За Елизу“, Бакланова „Хоровод“, Неверне бебе „Да нас има“, Енергија „Сузе“, Бетовен „Ода радости“, а посебно композиција Н. Живића „Порука свету“, којом смо и завршили ову смотру знања и умења талентованих ученика наше школе. Она је, заједно са порукама свету из „чудесног дрвећа“ и свим оним чиме су се током више од два сата бавили талентовани ученици Основне школе „Нада Матић“, најбоља порука свим младим људима.

Марина Лазић

Опширније: Пројекат „Нaјбољи најбољима“ – II фаза

Пројекат „Најбољи најбољима" - I фаза

Основна школа „Нада Матић“ реализовала је прву фазу пројекта „Најбољи најбољима“ у суботу, 27.10.2012. године. Пројекат је настао након расписаног конкурса за пројекте за омладину града Ужица, у области програма подршке талентима.Чињеница да не постоји довољно квалитетних едукативних, културних и забавних садржаја који би омогућили да талентовани ученици испољавају своја интересовања, упркос потреби за тим, подстакла нас је да осмислимо пројекат намењен, пре свега, даровитим али и осталим ученицима наше школе.

 

Основна идеја пројекта јесте да талентовани бивши ученици наше школе, сада успешни студенти на различитим факултетима, презентују свој рад и афинитете њиховим млађим друговима, талентованим садашњим ученицима наше школе, да их упознају са својим будућим занимањем,  организују креативне радионице на којима ће ученици учити кроз игру, на занимљив и њима примерен начин, проширити своја знања из области која их посебно интересује, едуковати се за овакав начин рада а потом, заједно са својим наставницима из поменутих области, осмислити и реализовати нове радионице којима ће бити обухваћени њихови вршњаци који имају слична интересовања. Ово је добар начин да талентовани ученици дођу до изражаја, да се ближе упознамо са областима које их посебно занимају, да изађемо у сусрет њиховим потребама, омогућимо да уче од најбољих, али и да сами буду у прилици да својим вршњацима преносе стечена знања и умења. Све то ће утицати и на развој професионалне оријентације код ученика и олакшати им избор жељене школе и будућег занимања.

У овој фази пројекта учествовали су: Данка Марјановић, студент Природно-математичког факултета у Новом Саду, Александра Рајић, студент Правног факултета у Београду, Весна Цветковић, студент Технолошко-металуршког факултета у Београду, и Никола Поповић, млади глумац.

Пројекат ће бити реализован кроз три фазе:

1. „Сајам знања“ – сусрет талентованих бивших ученика наше школе са наставницима и садашњим ученицима (презентација изабраног занимања и афинитета студената кроз едукативне и креативне радионице);

2. Креативност – наставници и талентовани ученици осмишљавају креативне радионице које ће презентовати вршњацима;

3. Вршњачки тимови – кроз игру и дружење талентовани ученици преносе своја новостечена знања вршњацима будећи код њих нова интересовања.

Пројектом је обухваћено више области: култура, уметност, техника, спорт, хуманистичке и друштвене науке. Његова реализација ће бити забележена на видео записима, фотографијама и презентацијама, тако да ће и будући ученици школе, као и ученици других школа, имати користи од пројекта.

Основни циљ пројекта јесте пружање подршке даровитим ученицима, омогућавање да уче на занимљив и неуобичајен начин, примерено својим способностима, мотивисање да испољавају своја посебна интересовања, да се оптимално развијају, уче од младих који су им генерацијски ближи и преносе знања на своје вршњаке, што ће омогућити већи степен разумевања, бољу социјализацију, успостављање чвршћих веза међу њима и међусобне сарадње.

Упркос томе што ће се пројекат реализовати током 2012. године, то суштински није његов крај. Напротив, намера нам је да овакве и сличне активности постану традиција у нашој школи и да бар једном годишње организујемо „сајам“ науке, технике, уметности, спорта...

Марина Лазић