КАКО И ЗАШТО ДА УПРАВЉАТЕ ВРЕМЕНОМ КОЈЕ ДЕЦА ПРОВОДЕ ИСПРЕД ЕКРАНА

Јасно је да се у овом тренутку сви боримо са чињеницом да деца морају да наставе да уче, упркос томе што не иду у школу. Дефинитивно постоје позитивни аспекти тога што се учи на виртуелни начин.

Можда најважнија ствар коју би родитељи требало да упамте јесте да морају да задрже нека ограничења која се односе на време које се проводи испред екрана. Добро правило у вези са тим је проналажење равнотеже између дигиталних и недигиталних активности током дана. Ако ће дете провести време за компјутером учећи, нека то ради неко време, а онда искључите уређај да би се дете одморило бавећи се нечим другим. Родитељи често дозволе да њихово дете остане дуже пред екраном, говорећи: „Тако је пажљиво!“. АЛИ, ово је вештачка усредсређеност, она која није заиста неопходна за истинско обраћање пажње на оно што треба да се научи. Много пута, а опет – зависно од тога што раде на уређају, лако им је да буду усредсређени због тога што се садржаји испед њих стално мењају, а ово је природан начин који људском бићу везује пажњу. Дакле, то никако не значи да дете усваја садржај који је потребан, самим тим што је испред омпјутера! Најефикаснији начин на који ће се детету помоћи да има здрав однос према дигиталним уређајима је да сами будете модел који ће му показати да постоје периоди када склањамо своје телефоне/таблете, иако су многи родитељи принуђени да раде од куће, што само по себи подразумева да се много посла обавља помоћу њих. Важно је знати да они не треба да се користе за време оброка, игре са децом или док било шта друго радимо заједнички. У овом периоду, сви треба да научимо да морамо да успоримо, као и то КАКО да се овим стварима бавимо, јер ће се дигиталне навике које сада формирају деца, али и родитељи, задржати и након што овај стресни период буде иза нас.

Психолошко-педагошка служба