СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ

umecekomunikacijeУ Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању Ужице, 19. новембра 2017. године, реализован је акредитовани семинар „Умеће комуникације 2“, намењен наставницима, васпитачима и стручним сарадницима ОШ „Нада Матић“.

Општи циљеви обуке су: континуиранo унапређивање квалитета школске климе, комуникације и сарадње између наставника, ученика, колега и родитеља; јачање васпитног рада оснаживањем наставника за примену делотворних комуникацијских техника и конструктивно решавање проблема. 

Након увода, чланице „Тима Психокод“ Ирена Лободок Штулић и Милка Михаиловић направиле су везу са семинаром „Умеће комуникције 1“: анализиране су промене, процењене компетенције К4 и комуникације на различитим релацијама. Уследио је осврт на основне постулате конструктивне комуникације (подсећање на садржај програма, „шта чујем када слушам, шта кажем када говорим“, примена конструктивне комуникације у васпитној пракси), примери добре праксе (размена добрих решења у учионици, наставничкој канцеларији, сарадњи са колегама и родитељима ученика) и тешкоће и ограничења у примени комуникацијских вештина.

Теме које су заокупиле пажњу учесника односиле су се на специфичне комуникацијске вештине (повратне информације, похвале, критике), повезаност примене Ја-порука, активног слушања и сарадничког приступа решавању проблема, као и различити стилови у комуникацији. Током семинара, били смо у прилици да вежбамо на конкретним примерима: осмишљавамо конструктивне повратне информације, наводимо примере самопоузданог стила реаговања, креирамо комуникацијски подсетник и сачинимо план унапређивања комуникације и сарадње у школском контексту.

Завршница је посвећена давању повратне информације о семинару и процени његове успешности. Ведро расположење, заинтересованост за нова знања, аргументовано изношење ставова, уважавање саговорника и приметна емпатија показали су да смо у великој мери овладали умећем комуникације.

Марина Лазић