OБЕЛЕЖИЛИ СМО МЕЂУНАРОДНИ ДАН ДЕЧИЈИХ ПРАВА

2017ddp1

Међународни дан дечијих права обележава се 20. новембра и представља признање међународне заједнице постојању посебних потреба деце. Дечија права утврђена су Конвенцијом о правима детета 1989. године. У тематском јавном часу под називом Дан дечијих права учествовали су ученици из продуженог боравка, одељење деце са сметњама у развоју и ученици I4, чиме је  наша школа обележила овај веома значајан датум. 

Овом јавном часу претходиле су бројне активности ученика. Читава седмица била је посвећена теми дечијих права. Ученици I4, са својом учитељицом Милином Ћитић, упознали су на часу грађанског васпитања велики број дечијих права, разговарали су о важности постојања сваког појединачног права, правећи листу оних  која су, према њиховом мишљењу, најзначајнија. Разговарали су о правима деце у школи, повезујући их са школским обавезама. Тако је настала и листа најважнијих права и обавеза у школи. Тематски пано који су радили на часовима ликовне културе обухватио је најзначајнија права детета. На часу српског језика, читали су песме Љубивија Ршумовића из Буквара дечијих права (Ко је мргуд? и Ко је доктор за проблеме?), анализирајући ликове одраслих и њихову улогу у дечијем животу. На часовима одељењског старешине, израђивали су и припремали поклоне за другу децу.

Ученици из продуженог боравака, уз подршку учитељица Ковиљке Обућине и Наташе Савић, у оквиру слободних активности, писали су стихове на тему дечијих права и ликовно приказивали најважнија права детета.

Јавни час обухватио је ученичке презентације настале у оквиру тематских часова, као и  на тематским радионицама литерарне, ликовне и музичке секције ученика продуженог боравка и ученика са сметњама у развоју.

На самом почетку јавног часа, ученици продуженог боравка рецитовали су стихове о дечијим правима, што је било пропраћено и њиховим  цртежима на ту тему. Након тога, ученици I4 казивали су стихове Љубивоја Ршумовића и читали права и обавезе деце у школи. Уследио је и заједнички хор са песмом Деца су украс света. У завршном делу, ученици одељења са сметњама у развоју и ученици I4  поделили су поклоне присутној деци и родитељима.

С обзиром на то да су у активностима учествовали ученици првог и другог разреда и ученици одељења са сметњама у развоју, прилагодили смо дужину трајања завршне активности и ангажовање ученика.

Овом активношћу желели смо да још једном скренемо пажњу шире јавности на значај дечјих права.

Данијела Ватазевић и Милина Ћитић