Ученици
Корисни линкови
Адреса
„Менаџмент квалитета и стандардизација у образовању“
Дводневни семинар на тему „Менаџмент квалитета и стандардизација у образовању“, одржан 6. и 7. децембра 2014. године, похађало је пет наставника наше школе.
Циљ семинара био је унапређивање вештина и знања у области менаџмента квалитета у систему образовања, у циљу ефикаснијег организационог управљања.
Неке од обрађених тема на овом семинару биле су: Основе квалитета, Менаџмент квалитета у образовању, Примена серије стандарда ИСО 9000 у образовању, Друштвена одговорност образовне институције и др.
Реализатори семинара били су проф. др Јован Филиповић, редовни професор Факултета организационих наука у Београду и Младен Ђурић, асистент на том факултету.
Семинар је одржан у Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању у Ужицу.
Седница Ученичког парламента
Дана 3. децембра 2014. године одржана је седница Ученичког парламента на којој су троје младих чланова омладинског клуба при Ужичком центру за права детета, Ивана Чукановић, Емилија Мољевић и Данило Јанковић, упознали чланове Ученичког парламента ОШ „Нада Матић“ са кључним налазима из Извештаја о остваривању права детета у Републици Србији из угла деце и младих. Разговарали су са члановима Ученичког парламента и о свом учешћу на Првом јавном слушању Одбора за права детета у сали Дома Народне скупштине у Београду. Тема јавног слушања је: „25 година од усвајања Конвенције Уједињених нација о правима детета - решавање проблема деце чији се живот и рад одвија на улици“.
Књижевни сусрет деце са писцем – Урош Петровић, гост наше школе
Акција „Књига – мој друг“, коју су покренули родитељи у оквиру пројекта „Образовање за права детета“, након креативних радионица и продајне изложбе, настављена је гостовањем Уроша Петровића, једног од најпознатијих савремених српских писаца за децу и младе. Урош је добитник многих награда („Невен“, „Доситејево перо“, неколико награда Змајевих дечијих игара“ и др.), коаутор је програма „NTC систем учења“, гостујући предавач у школама и на факултетима у земљи и иностранству, добитник престижних награда за фотографију и један од најуспешнијих решавача IQ X теста на свету.
Књижевни сусрет овог писца са ученицима наше школе одржан је у школској читаоници, 5. децембра ове године. Ово дружење деце са писцем представљало је занимљив спој књижевног сусрета и кретивне радионице, и протекло је у веома живој и интерактивној атмосфери. Пишчеве приче-мозгалице и приче у загонеткама представљале су за децу својеврстан изазов, подстицале су их на размишљање, трагање за одговорима и развијање маште. Деца су била веома активна, не скривајући одушевљење овим чудесним и необичним светом Урошевих прича, раскошне маште и необичног хумора.
Иако је дружење трајало дуже од планираног, писац се и након тога задржао у разговору са децом, потписујући књиге.
Овом књижевном сусрету присуствовао је велики број ученика, али и њихових родитеља и наставника.
На крају, школска библиотека је од Уроша Петровића добила на поклон три његове књиге – роман епске фантастике „Авен и јазопас у Земљи Ваука“, „Пети лептир“, дело које је 2007. године проглашено најбољим романом за децу и младе на српском језику и „Деца Бестрагије“, књига која је 2013. године награђена признањем Змајевих дечијих игара за најбољи роман намењен младима.
ДЕЦА УЧЕ ИСТРАЖУЈУЋИ
Дана 1.12.2014. године у холу ОШ „Нада Матић“ постављена је изложба пројектног истраживања на тему „КАМЕН“ кроз које су прошли предшколци са васпитачем Снежаном Шаровић. Повод за ово истраживање је дечије интересовање и жеља да направе нешто од камена. У оквиру пројекта „Вртићи без граница 2“ васпитач је обучен за примену Основа посебних и специјализованих програма Калеидоскоп.
Основу Калеидоскопа чине различита схватања, а једно од њих је да деца уче истражујући и да у том процесу дете:
- испитује сопствене претпоставке и „радне теорије“;
- истражује свој лични и социјални идентитет;
- идентификује проблем, предлаже решења, предвиђа, испробава, мења, додаје нове елементе, поставља необичне ситуације, конструише, поставља питања, замишља, доноси одлуке, уочава обрасце и практикује решења у различитим ситуацијама;
- испробава, промишља и преиспитује начине решавања проблема;
- развија метаконгнитивне способности и самодирекцију у учењу.
У току истраживања помогли су нам родитељи, старији другари, кустос музеја, библиотекари, директор галерије, интернет, енциклопедије, бајке, песме и приче.
Сазнали смо да камен може бити: обичан, магичан, са енергијом, вредан а мали, безвредан авелики, стакласти, шаренки и белки, љубавни, кинески, запаљење ватре, заграђење, загађање, пукнути, вулкански, пећински, коцкасти, обли, ваљкасти, музикални, мудри, црвени...
Од камена се може правити: кућа, улица, тунел, фонтана, чесма, скулптура, украс, накит, мозаик, песма, порука, мудраизрека, оружје, оруђе, мост...