ДЕЦА УЧЕ ИСТРАЖУЈУЋИ

    Дана 1.12.2014. године у холу ОШ „Нада Матић“ постављена је изложба пројектног истраживања на тему „КАМЕН“ кроз које су прошли предшколци са васпитачем Снежаном Шаровић. Повод за ово истраживање је дечије интересовање и жеља да направе нешто од камена. У оквиру пројекта „Вртићи без граница 2“ васпитач је обучен за примену Основа посебних и специјализованих програма Калеидоскоп.

 

predskolci 1predskolci 2

Основу Калеидоскопа чине различита схватања, а једно од њих је да деца уче истражујући и да у том процесу дете:

- испитује сопствене претпоставке и „радне теорије“; predskolci 3

- истражује свој лични и социјални идентитет;

- идентификује проблем, предлаже решења, предвиђа, испробава, мења, додаје нове елементе, поставља необичне ситуације, конструише, поставља питања, замишља, доноси одлуке, уочава обрасце и практикује решења у различитим ситуацијама;

- испробава, промишља и преиспитује начине решавања проблема;

- развија метаконгнитивне способности и самодирекцију у учењу.

predskolci 4У току истраживања помогли су нам родитељи, старији другари, кустос музеја, библиотекари, директор галерије, интернет, енциклопедије, бајке, песме и приче.

Сазнали смо да камен може бити: обичан, магичан, са енергијом, вредан а мали, безвредан авелики, стакласти, шаренки и белки, љубавни, кинески, запаљење ватре, заграђење, загађање, пукнути, вулкански, пећински, коцкасти, обли, ваљкасти, музикални, мудри, црвени...

Од камена се може правити: кућа, улица, тунел, фонтана, чесма, скулптура, украс, накит, мозаик, песма, порука, мудраизрека, оружје, оруђе, мост...

predskolci 5