Ученици
Корисни линкови
Адреса
АМБИЈЕНТАЛНО УЧЕЊЕ – ЧАС НАРОДНЕ ТРАДИЦИЈЕ У ЈОКАНОВИЋА КУЋИ
Ученици II4 са својом учитељицом посетили су Јокановића кућу, етнографски споменик културе у нашем граду, у коме су реализовали час народне традиције. Систематизација наставне теме „Кућа“ била је прилика да се ученици у овом дивном амбијенту подсете свих садржаја у вези са кућом, од начина изградње куће, њене опремљености, различитих начина становања, избора места за градњу куће, начина градње, делова куће, мајстора зидара, обичаја приликом усељења у нову кућу, до различитих типова куће.
Јокановића кућа, једна од најстаријих кућа у Ужицу, пример је градске куће крајем XIX века. Музејска поставка приказује трансформацију Ужица од оријенталне у српску варош, која има претензије да прихвати европске утицаје који су захватили Србију после ослобођења од Турака.
Анђела Брковић, кустос Народног музеја, показала нам је три амбијенталне целине и пружила основне информације о њима:
– оријенталну собу (приказује становање Ужичана у XIX веку);
– девојачку собу (представља почетак новог времена, када се код српских трговаца и занатлија јавила потреба за лепшим и удобнијим становима) и
– салон (настојање богатих људи да покажу своје богатство и жељу за луксузнијим живљењем).
Амбијентално учење омогућило је да ученици у адекватном простору исте ствари сагледају са различитих аспеката, радост откривања, развој интелектуалних способности и стицање трајнијих знања.
Марина Лазић
Стручно усавршавање : НАРОДНА ТРАДИЦИЈА У ПРАКСИ
" АКО ЈЕДАН НАРОД ЖЕЛИ БУДУЋНОСТ, ТРЕБА ДА ПАМТИ СВОЈУ ПРОШЛОСТ, ДА ЧУВА КОРЕНЕ И НЕГУЈЕ ТРАДИЦИЈУ."
Семинару су присуствовали учитељи и васпитачи наше школе.
Колегиница Миланка Павловић је приказала пуно примера добре праксе.
Део тема и активности:
О изборном наставном предмету НАРОДНА ТРАДИЦИЈА/ Елементарно проучавање народне традиције у предшколском узрасту
- Где и како можемо реализовати садржаје НАРОДНЕ ТРАДИЦИЈЕ
Начин обраде садржаја из народне традиције
Обичаји (Врбица, Бадњи дан, славе, прела..), представе„Васкршња прича“ и други примери тимског рада;
Садржаји о народним умотворинама са предшколцома и од 1. до 8. разреда
Драмска секција, хоризонтално и вертикално повезивање садржаја
Изучавајући народну традицију до боље сарадње са локалним окружењем
Од идеје до акције (израда предлога акције)
Пројекат Образовање за права детета
Аутори: Снежана Цветковић, Оливера Шуљагић, Ана Веснић, Мирјана Савић
„ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА“ – ОБУКА ЗА УЧЕНИКЕ
Већ трећу годину заредом, у оквиру пројекта „Образовање за права детета“, у нашој школи реализује се обука за ученике шестог и седмог разреда.
Током дводневне обуке, која је започела уводном радионицом Упознавање, ученици су имали прилику да се упознају са појмом људских права и права детета, Конвенцијом о правима детета, партиципацијом, предрасудама и стереотипима, дискриминацијом, појмом и врстама насиља, злостављањем и занемаривањем, обавезама и одговорностима ученика у образовно-васпитном процесу. Такође, ученике смо упознали и са Индексом, проценом индикатора у којој ће и они учествовати.
Оно по чему се ова обука разликује од претходних јесте учешће ученика у њеној реализацији. Наиме, Ксенија Радојевић и Ангелина Гаговић, ученице VII1 које су прошле године едуковане о правима детета и током децембра 2015. боравиле у Швајцарској, припремиле су и одржале радионицу о дискриминацији. Вршњачко учење је још једном показало своје вредности – већу мотивацију за учење, добре односе међу вршњацима, повећање одговорности, развој социјалне компетенције, бољу сарадњу, спремност да помажу једни другима, емпатију, узајамно поштовање...
Обуку је похађало 28 ученика који су показали велико интересовање и завидно знање из наведених области, а реализовале су је Данијела Илић Мићовић и Марина Лазић, 26. и 27. марта 2016. године.
Више фотографија са обуке можете погледати на нашем сајту decijaprava.weebly.com.
Марина Лазић